Жахи
1 2
Анімізм, пантеїзм, теорія карми значно долучилися до того, що азійські жахи беруть натхнення в народному та релігійному фольклорах.
Японські горори ведуть початок з фантастичних легенд про йокаїв епохи Едо та періоду Мейдзі. Термін “йокай” досить широкий, він позначає як будь-яке надприродне явище, так і мстивого духа чи невідому силу, в якого перетворився дух камі через те, що люди перестали належним чином поклонятися божеству. Після бомбардування Хіросіми та Нагасакі жанр видозмінився, у фільмах жахів почали появлятися радіаційні мутанти кайдзю (наприклад, “Годзіла” Танаки Томоюкі). У 1980-х відбувся перехід від слешеру до більш психологічного нагнітання, часто в центрі сюжетів виступала помста.
Корейські горори існували завжди, але лише в кінці 1990-их пережили нову хвилю популярності. Для цього жанру характерний акцент на стражданнях героїв, соціальні проблеми та багато запозичень із фольклору, як у японських жахах. Часто відбувається змішання жанрів у кіно разом з трилером, детективом тощо (наприклад, трилогія про помсту Пан Чан Ука: “Співчуття панові Помсті”, “Олдбой”, “Співчуття пані Помсті”). Також характерним персонажем виступає привид жінки, що прагне помсти, бо жіноча помста страшна і “приносить мороз у травні та червні”.
Японські горори ведуть початок з фантастичних легенд про йокаїв епохи Едо та періоду Мейдзі. Термін “йокай” досить широкий, він позначає як будь-яке надприродне явище, так і мстивого духа чи невідому силу, в якого перетворився дух камі через те, що люди перестали належним чином поклонятися божеству. Після бомбардування Хіросіми та Нагасакі жанр видозмінився, у фільмах жахів почали появлятися радіаційні мутанти кайдзю (наприклад, “Годзіла” Танаки Томоюкі). У 1980-х відбувся перехід від слешеру до більш психологічного нагнітання, часто в центрі сюжетів виступала помста.
Корейські горори існували завжди, але лише в кінці 1990-их пережили нову хвилю популярності. Для цього жанру характерний акцент на стражданнях героїв, соціальні проблеми та багато запозичень із фольклору, як у японських жахах. Часто відбувається змішання жанрів у кіно разом з трилером, детективом тощо (наприклад, трилогія про помсту Пан Чан Ука: “Співчуття панові Помсті”, “Олдбой”, “Співчуття пані Помсті”). Також характерним персонажем виступає привид жінки, що прагне помсти, бо жіноча помста страшна і “приносить мороз у травні та червні”.